Return to Website

Scrabble - întrebări frecvente (FAQ)
Search The FAQ:
 

FAQ Index
Ask A Question


Categories:
Category: 3. Regulamente
  1. Unde găsesc regulamentul jocului de scrabble?
  2. Să presupunem că la o singură depunere formăm două cuvinte şi ocupăm un pătrăţel care dublează cuvântul, pătrăţel ce nu fusese ocupat înainte. În schimb, pe acel pătrăţel se află o literă care face parte din ambele cuvinte ce au fost formate la această depunere. În acest caz, se dublează ambele cuvinte sau numai unul dintre ele? Dacă se dublează doar unul, care anume? Dacă o să-mi răspundeţi că cel principal, atunci cum se rezolvă problema în cazul în care depunerea este realizată doar printr-o singură literă, literă care se plasează exact pe pătrăţelul buclucaş?
  3. Pot, în timpul unui tur, să depun litere, în limita celor 7 permise, în mai multe locaţii, formând astfel mai multe cuvinte principale noi ?
  4. Jucătorul care depune primul pe tabla de joc are avantajul că, dacă închide jocul primul, il privează pe cel de al 2-lea de şansa unui joc? - vrem să ştim dacă afirmaţia de mai sus este corectă.
  5. Ce se întâmplă dacă unui jucător i se termină timpul de 25 minute? Am jucat cu ceas de şah - şi m-am bătut de această problemă. Mulţumesc!



  1. Unde găsesc regulamentul jocului de scrabble?
    Consultaţi Regulamentele Federaţiei Române de Scrabble. Veţi găsi acolo:
    - regulile generale
    - regulamentele diverselor tipuri de partide (liberă, duplicat, compunere etc.)
    - regulamentele diverselor competiţii organizate de F.R. Scrabble.

    Category: 3. Regulamente
    482 visitor(s) thought this was helpful. Do you? Yes, it was helpful No, it was not helpful


  2. Să presupunem că la o singură depunere formăm două cuvinte şi ocupăm un pătrăţel care dublează cuvântul, pătrăţel ce nu fusese ocupat înainte. În schimb, pe acel pătrăţel se află o literă care face parte din ambele cuvinte ce au fost formate la această depunere. În acest caz, se dublează ambele cuvinte sau numai unul dintre ele? Dacă se dublează doar unul, care anume? Dacă o să-mi răspundeţi că cel principal, atunci cum se rezolvă problema în cazul în care depunerea este realizată doar printr-o singură literă, literă care se plasează exact pe pătrăţelul buclucaş?

    Aţi intuit bine, ambele se dublează!

    Să considerăm situaţia din Figura 1.
    Pe tablă se află depuse cuvintele: ANCHETA (la b3) şi PUNEAI (la c1).

    Avem la dispoziţie literele: B, I şi N.
    Folosind U-ul din PUNEAI, plasăm cuvîntul BUNI la 2b (vezi Figura 2).

    Pătrăţelul b2 este un pătrăţel de dublare a cuvîntului. Prin plasarea lui B pe acest pătrăţel, se formează două cuvinte: BUNI pe verticală (cuvîntul principal, sau depunerea propriu-zisă) şi BANCHETA pe orizontală (cuvînt format "în trecere" sau adiacent).

    Cum ambele cuvinte se formeazã simultan, ambele se vor dubla. (Acelaşi lucru s-ar fi întîmplat şi dacă, în loc de BUNI, am fi depus BUN, sau doar BU).


    Figura 1

    Figura 2

    Ca regulă generală, un pătrăţel "cu primă" (colorat) este activ o singură dată: în momentul în care este acoperit de o literă. În acel moment, însã, el acţionează asupra tuturor cuvintelor din care face parte (care pot fi, de fapt, maximum două: unul principal şi un adiacent).

    Pentru mai multe amănunte şi exemple, consultaţi: Ghidul "Calculul punctajului".

    Category: 3. Regulamente
    347 visitor(s) thought this was helpful. Do you? Yes, it was helpful No, it was not helpful


  3. Pot, în timpul unui tur, să depun litere, în limita celor 7 permise, în mai multe locaţii, formând astfel mai multe cuvinte principale noi ?

    Răspunsul este: NU. Un tur înseamnă o depunere, deci din cele 7 litere care se extrag la un tur se poate forma şi plasa pe tablă UN SINGUR CUVÎNT (pe orizontală sau pe verticală). Desigur, acesta poate avea unul sau mai multe cuvinte adiacente. Pentru detalii privind formarea cuvintelor şi legarea lor pe tabla de joc, vezi tutorialul: Formarea cuvintelor.

    Category: 3. Regulamente
    318 visitor(s) thought this was helpful. Do you? Yes, it was helpful No, it was not helpful


  4. Jucătorul care depune primul pe tabla de joc are avantajul că, dacă închide jocul primul, il privează pe cel de al 2-lea de şansa unui joc? - vrem să ştim dacă afirmaţia de mai sus este corectă.
    Teoretic, este corect. Practic, e cam greu ca al doilea să nu poată depune chiar nimic... În orice caz, nu uitaţi ca puteţi schimba literele cu altele din sac (dar pierdeţi dreptul de a depune un cuvânt la acea mutare).
    Category: 3. Regulamente
    31 visitor(s) thought this was helpful. Do you? Yes, it was helpful No, it was not helpful


  5. Ce se întâmplă dacă unui jucător i se termină timpul de 25 minute? Am jucat cu ceas de şah - şi m-am bătut de această problemă. Mulţumesc!
    Conform regulamentului, jucătorul căruia i s-a terminat timpul de 25 de minute (deci, al cărui steguleţ cade) pierde partida, indiferent dacă avea punctaj mai mare sau mai mic până în acel moment.
    Category: 3. Regulamente
    29 visitor(s) thought this was helpful. Do you? Yes, it was helpful No, it was not helpful




Get your own FREE Faq today! 
Report Content ·  · Counters & Site Stats   Online Photo Albums   Email Forms   Cheap Domains 
powered by Powered by Bravenet bravenet.com